Melodikrysset v.15

Lördag igen och solen skiner från en klarblå himmel. Underbart vackert väder.
Temperaturen imorse när jag gick morgonpromenaden med vovven var -4 men redan nu har vi klättrat över nollan.

Idag blir det melodikrysset, biltvätt samt fotboll då vårt ÖFK spelar sin första hemmamatch för året på Jämtkraft Arena.

Veckan som gått har en hel del ”vårfåglar” kommit även hit till våra breddgrader. Alltid lika spännande att nästan dagligen se/höra nya men bekanta ljud och syner. Rödhake, tranor, järnsparv, grönfink, grönsiska, gråsiska är några av alla som kommit den senaste tiden.

Välkomna till veckans kryss!

Vi börjar med L1: Vad heter melodin? Underbart är kort
V13: Vilket är det sista ordet i visans titel? Paradmarsch

Dubbelfråga 1 – vad heter originalet? (de två sista orden)
L12: Som
L8: En Vind

V4: Vad heter denna tv-personlighet i förnamn? Gunilla Persson
V11: Vad heter denne legendar i efternamn? Smokey Robinson
L7: Vad heter bandet? Europe
L2: Vilket förnamn har artisten? Barbro Hörberg

Rast!


Dubbelfråga;
V7: Vilket är det tredje ordet i originaltiteln? Have You Ever Seen The
V9: Vilket är det sista ordet i originaltiteln? Rain
Den låten är kanske den låt som man (jag) spelat allra mest genom åren ute för publik. Ni vet ”spela Creedence!”
Lalla Hansson spelade jag med en gång på -70-talet (huuu vad länge sen)

L3: Vilket efternamn har denne klassiske mästare? Offenbach
L10: Vilket är det första ordet i gruppnamnet? Andra Generationen
L5: Vad heter den här melodin, första ordet? La Paloma
V6: Vad heter den kvinnliga artisten i efternamn? Rolf

Sista nu – V2: Vilket artistnamn? Bono

Vår lilla Loka som inte längre är så liten men en underbart härlig individ. Tillgiven och mysig. Kommer alltid och möter en när man kommer in/hem.

Dags att tacka för sällskap och hjälp i dagens kryss. Nu lite kaffe sen blir det biltvätt.
Många kramar till er alla och ha en riktigt fin fortsättning på helgen.

/ Bengt o Birgitta

Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

104 Kommentarer
Ewa
Guest
Ewa
1 månad sedan

Så var alla rutor ifyllda och inskickade.
önskar en trevlig helg

gun
Guest
gun
1 månad sedan

Så är det klart för idag! En bra och trivsam inledning på lördagen. Tack så mycket för idag och vi önskar er alla en fin helg och vecka. För min del blir det ett kort besök i storstan och naturligtvis trädgårdsbestyr.

Lena i Glava
Guest
Lena i Glava
1 månad sedan

Tack för idag. Nu ut i solen och njuta. Ha en riktigt trevlig helg.

Torsten Isven
Guest
Torsten Isven
1 månad sedan

Tack för idag. Nu har solen värmt verandan så 11-kaffet kan serveras därstädes.

gun
Guest
gun
1 månad sedan
Reply to  Torsten Isven

Underbart 🙂

Kurt & Lotta
Guest
Kurt & Lotta
1 månad sedan

Trevlig helg alla x-are.

Bertha
Guest
Bertha
1 månad sedan

Ja då var det roliga gjort för denna vecka.. Ha det gött o vart rädda om er..

Lena i Glava
Guest
Lena i Glava
1 månad sedan

V2 BONO

Rulla till toppen
104
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x