Melodikrysset v.34

Vilket väder! Solen strålar från en klarblå himmel dag efter dag.

God lördag förmiddag förresten!

En dubbelstart!
L1: Originalgruppens (”familjegrupp”)  efternamn till denna låt? Glenmark
V14: Vilket dansband hör vi här? Sannex

V6: Vad heter den här melodin? Edelweiss
L3: Vilket populärt smeknamn har den här artisten? Siw Siwan Malmquist
V7: Både hon och han sjöng tillsammans med vem? Det har ni rätt i, det blir Maken / Makan

En dubbel igen, två låtar;
L2: Denna låt handlar handlar om denna djursort (skriv i ental)? Igelkott
V10: Och denna låt handlar om denna djursort, (skriv i flertal)? Råttor

En till före en liten paus…
L8: Vad kallades huvudpersonen i denna amerikanska tv-serie? JR Ewing

V8: Hennes förnamn? Jane Birkin
V1: Hans efternamn? Serge Gainsbourg
Denna låt passar ju bra i dessa, för mig, bröllopstider 🙂 I-love-you-1

En till dubbel;
L4: Hennes förnamn? Olivia Newton-John
L9: Initialerna i hennes dubbla efternamn? Olivia Newton-John

L13: En film i filmens värld, två bokstäver ur filmens titel? F-X
L5: Vad heter den kända sångerskan i efternamn? Diana Ross and the Supremes

Dubbel igen;
V13: Det tredje ordet ur titeln? Du Ska En Dag I Mårå
L12: Det fjärde ordet ur titeln? Du Ska Få En Dag I Mårå

Sista nu!
L11: Vem sjunger denna Amanda Jensen-låt? Ola Salo (vänd på hans namn 🙂 )

IMG_9786-1Tack för hjälpen, det var lite knepigare idag. Ut och njut av solen och sommaren!
Jag ska ut idag, ikväll kan det bli en långpromenad med kameran och lite fika i ryggan till en vacker sjö eller tjärn, vem vet.
Sköt om er!

/ Bengt

Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

57 Kommentarer
Jeff
Guest
Jeff
10 år sedan

L1+V14 Ingen aning! Låten känns bekant, men vilka sjöng?

Börje Haraldsson
Guest
Börje Haraldsson
10 år sedan

L1 GLENMARK
V14 SANNEX

L8 i Ringarum
Guest
L8 i Ringarum
10 år sedan

Hej från Ringarum! Vindstilla, soligt med lite dis, 26-28 plusgrader. Musse-katten har ätit och vilar ut på altanen. Då kan vi börja. Nu KÖÖÖR vi!!!

gun
Guest
gun
10 år sedan

Ett jättestort Grattis och lycka tiil brudparet. Stort hjärta till er. I dag X-ar vi på sjöhavet. Underbart väder ute i skärgården – men nästan ingen vind
Lycka till i dag, vi får lösa hemma sedan.
Vi hörs!

Ewa
Guest
Ewa
10 år sedan

Hej alla X-are! Solen skiner från en klarblå himmel och det ör 16 grader i Piteå. Nu kör vi …

Christina
Guest
Christina
10 år sedan

God morgon från ett ljuvligt sommarväder i Ljungby. Idag blir det en liten loppisrunda i hela Kronoberg. Lycka till med kryssandet idag!

Jeff
Guest
Jeff
10 år sedan

Hej alla! Strålande sol även i Visby!

Börje Haraldsson
Guest
Börje Haraldsson
10 år sedan

GodMorgon från Alvesta
Redan 18 grader och klarblå himmel
Ta vara på sommaren, medan vi har den.

Lycka till med dagens X, mina vänner.

Anders i Skepplanda
Guest
Anders i Skepplanda
10 år sedan

God morgon från ett Soligt härligt Skepplanda. ca 15-16 grader

Bertha
Guest
Bertha
10 år sedan

Strålande sol här i Dalsland 😀

1 2 3 6
Rulla till toppen
57
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x