Melodikrysset v.21

Då var det dags igen – melodikrysset!
Solen skiner och det är sommar ute men, heads up, det ser ut att vända totalt här i Jämtland när temperaturen ska dyka rejält och det väntas stormvindar i mitten på veckan. Huvvva….

Men just nu njuter vi av sommaren och den sköna värmen. Välkomna till veckans kryss med nr 21.
Idag är jag förresten ensam då kära hustrun är nere i Arboga och hälsar på sin mor.

Pingstafton, så var det ja. Mr. Noll Koll (jag) blev precis upplyst via kommentar från O-bo.
Här i Rissna har vi 18,5 grader.

En dubbelstart – vems sjunger?
L4: Förnamnet? Hasse
V13: Efternamnet? Andersson

L12: Instrumentalt nu – vilket är det första ordet i melodins titel? Ta Mig Till Havet

Då kör vi dubbel nr 2;
V6: Vilket är den sista delen av gruppens namn? Pointer Sisters
L10: Vilken sorts konstellation var bandet på den tiden den här låten spelades in? Trio

L1: Vilket klassiskt mästerverk ingår denna melodi i? Frösöblomster
V4: Melodins titel? Horgalåten
L2: Vem tröstar på denna vis, sångarens förnamn? Sade Adu


Den korta rasten där över och vi kickar igång andra halvlek med L5: Vad hette tv-serien där denna ”signaturmelodi” spelades, det sista ordet? Mitt I Naturen
L3: Vilket är det första ordet i gruppens namn? Sten & Stanley

Dubbelfråga nr 3;
V12: Vilket är det andra ordet? One Love
L9: och vilket är det tredje ordet? To Give

En örn svepte förbi vårt hus häromdan och jag hann precis hitta kameran och ”skjuta” en bild innan den försvann i fjärran.

V8: Vilket är det andra ordet i melodins titel? Stompin At Savoy
V11: Vilket är det första ordet i gruppens namn? Bon Jovi

Oj, redan sista frågan…
L7: Vad brukar denna typ av berättande sång kallas? Romans


Vi är i mål och ber att få tacka för all hjälp och sällskapet i dagens kryssande.
Ta hand om varandra och ha en riktigt fin pingsthelg – denna hänryckningens högtid.

/ Kramar från Bengt (och Birgitta på distans)

Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

83 Kommentarer
Ewa
Guest
Ewa
15 dagar sedan

Trevlig pingst önskas alla X- vänner!
Nästa helg hörs vi från hufvudstaden

gun
Guest
gun
15 dagar sedan
Reply to  Ewa

jag tar en tur ner på tisdag. Tandläkarbesök och återlämnande av lånehund

Torsten Isven
Guest
Torsten Isven
15 dagar sedan

Tack för idag. Lycka till med ”fågelskjutandet” var det stående?

Kurt och Lotta
Guest
Kurt och Lotta
15 dagar sedan

Tack för idag – slut för idag.

gun
Guest
gun
15 dagar sedan

D va D! Kryssat o klart mao.
Spännande med örn. Det påstås att vi har en fiskgjuse i närheten av den lokala sjön,
Allt gott och ta väl vara på er. Nästa lördag häckar vi i Uddevalla. Vi ses i juni.
Gå nu ut och var passionerade!

Bertha
Guest
Bertha
15 dagar sedan

Ja då vart det roliga gjort för denna vecka.. ha en bra vecka o vart rädda om er 🙂

Bertha
Guest
Bertha
15 dagar sedan

Romans

Kurt och Lotta
Guest
Kurt och Lotta
15 dagar sedan

L7. Romans.

Ewa
Guest
Ewa
15 dagar sedan

L 7 Romans

gun
Guest
gun
15 dagar sedan

L7 ROMANS

Rulla till toppen
83
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x