Melodikrysset v.19

Lördag igen – melodikryss igen – välkomna igen!
Rissna bjuder på sol, lite blåst, +14 grader samt fågelkvitter av alla de slag i skogarna runt omkring oss.
Jag kände även av björkens pollen på morgonturen med Elvira (vår vovve).

Igår firades Den stora Åkedagen – en viktig företeelse här hemma. Galet och lite tokigt men lite sånt förgyller livet.

Välkomna till veckans kryss!

V4: Vilket band gjorde ursprungligen denna ballad? The-Beatles
L2: Vem hör vi, förnamnet? Carola

En trippel nu – vad heter denna film på svenska?
V7: Andra ordet? Fyra Bröllop
L10: Fjärde ordet? Och En
V16: Det sista ordet? Begravning

L3: Vad kallas vanligen detta instrument? Cello

DD 1: Vem är sångaren?
L6: Bill
V9:Haley

L5: Vad heter denna låt på engelska, det andra ordet? A Horse With No Name

Rast!

DD 2: Vilket är den svenska titelns två första ord?
L8: Om
L9: Hela Världen

L11: Vilket är det sista ordet i originalets titel? Forever Young
V13: Vilka gjorde originalet till denna låt, det första ordet i bandnamnet? Bee Gees (en uttalad förkortning av Brothers Gibbs)

DD3:
L1: Vilket är det andra ordet i låtens titel? Stir It Up
L12: Vem gjorde originalet, artistens förnamn? Bob Marley

L13: Vilket är det första ordet i titeln? Big

-Välkomna ni nya melodikryssare som kommer in och kommenterar!

Sista nu och det blir en dubbel – vad heter denna ballad (och det är de två mittersta orden som söks)?
V14: Not
L15: In


Då säger vi tack för denna veckas kryssande. Nu gäller det att njuta av dagen då det ser ut att bli betydligt kyligare och blötare ute imorgon och några dagar framåt. När kommer den riktiga vårvärmen? Nåja, den dyker väl upp vad det lider.
Imorgon ska vi förresten städa vår bygdegård inför sommarens alla evenemang – en fixardag helt enkelt.

Må gott alla ni duktiga kryssare och ha en fortsatt fin helg!

Kramar från oss / Bengt o Birgitta

Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

81 Kommentarer
Kurt & Lotta
Guest
Kurt & Lotta
29 dagar sedan

Tack för idag – slut för i dag. Trevlig helg alla x-are.

Kurt & Lotta
Guest
Kurt & Lotta
29 dagar sedan

Bengt, du har inte skrivit n CELLO på L3.

Lena i Glava
Guest
Lena i Glava
29 dagar sedan

Tack för idag. Nu ska jag baka kolakakor till Café Älgå idag.
I morgon firar Älgå Kyrka 300 år.

Hans
Guest
Hans
29 dagar sedan
Reply to  Lena i Glava

Grattis

gun
Guest
gun
29 dagar sedan
Reply to  Lena i Glava

Härligt – kanske mina förfäder var med då!!

Rulla till toppen
81
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x