Melodikrysset v.17

Vilken start på denna lördag – temperaturen på nollan, snöyra och halv storm. Det var ingen mysig morgonpromenad med vovven idag. Det blev lite snö på marken men det är redan sakta på väg att försvinna. Så snart är dom tre bakslagen man brukar prata om avklarade.

Välkomna till Rissna.se och veckans melodikryss!

Då kickar vi igång.
V1: Vad hette denna låt på svenska, det första ordet? Himlen är oskyldigt blå
-Hade inte en aning om att den skrevs på engelska i original.

Dubbel nr 1;
L8: Vilket förnamn har hon som sjunger? Birgitta Andersson
L2: I vilken kommun föddes artisten? Mariestad

L1: Vilket är den tecknade figurens svenska efternamn? Hacke Hackspett
V11: Vilket är det andra ordet i detta bands namn? Take That
V6: Vad heter originalet (sista delen av titeln)? Peggy Sue
L3: Vilket är det sista ordet i låtens titel? Till Dom Ensamma

Vad sägs om en kort rast?

V5: Vilket förnamn? Christopher Cross
-Kände igen låten men namnet fanns inte i kartoteket.
V10: Vilket är det första ordet i denna låts titel? April She Will Come
V4: Ett förnamn, det är killen i denna låt som det söks namnet på? Petter

Dubbel nr 2 – vad heter gänget som spelar?
L9: Lolita
L4: Pop

-Flytta på dig, jag behöver mer plats.

V12: Vilken titel har låten? Titta, Titta

Sista nu – V7: Vad handlar denna låt om för pryl (kortvarianten)? Mobil


Då är veckans kryss avklarad så vi säger väl kryss och kram till er alla och tack för hjälpen.
He en riktigt fin fortsättning på denna blåsiga, något svala, helg.

/Från oss alla (Bengt o Birgitta) till er alla – kram och må gott!

Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

102 Kommentarer
Kurt & Lotta
Guest
Kurt & Lotta
1 månad sedan

Då är vi klara med krysset. I eftermiddag ska vi lyssna på kyrkokören och då förstås i kyrkan. Trevlig helg alla x-are.

Ewa
Guest
Ewa
1 månad sedan

Klart slut nu har solen tittat fram.
Nu drar vi till Piteå vår gamla stad till våra vänner,
Önskar alla en trevlig helg

gun
Guest
gun
1 månad sedan

Roligt att hund o katt trivs ihop – ser mysigt ut!

Torsten Isven
Guest
Torsten Isven
1 månad sedan

Tack för idag. I går blommade gullvivan.

Torsten Isven
Guest
Torsten Isven
1 månad sedan
Reply to  Torsten Isven

Var köper man majblomman?

Rulla till toppen
102
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x