Melodikrysset v.10

Då var det dags igen. Här i Rissna strålar solen över ett alldeles vitt landskap. Vilken dag!
Först lite melodikryss, sen blir det utevistelse idag.

Skönt att vara hemma igen efter några fantastiska men intensiva dagar i London och Liverpool. Vi hade en toppenresa med härliga inslag i Beatles fotspår.

Vi börjar med L2: Vem är det som sjunger, förnamnet? Mikael Samuelsson
V10: Rätt ord ur tv-programmets namn där denna melodi används? Kvitt Eller Dubbelt
L1: Vem är huvudfigur i denna film? Frankenstein
L13: Rätt ord ur den svenska originaltiteln på denna låt? Du Är Min Sommar Marie
L3: Vilken sorts djur är huvudperson i denna saga? Mus

Skjuter in en bild från en kväll i London – mäktig byggnad! (Klicka upp den i större storlek)

En dubbel innan vi fyller på kaffe;
L5: Vilka är det vi hör, förnamnen? Marcus o Martinus
V5: Vilka är det vi hör, förnamnen? Marcus o Martinus

V6: Förnamnet på denna sångerska? Åh, lite Beatles 🙂 Ella Fitzgerald

När vi ändå är inne på Beatles – här går jag den obligatoriska vandringen över Abbey Road. 

L4: Vad hette denna figur (tv-serie)? Helgonet

Dubbel;
V11: Vismakarens efternamn? Ruben Nilson
L9: Vem sjunger, förnamnet? Fred Åkerström

Nu har vi fått tips på att det kan vara Etta James istället för Ella.

Dubbel igen;
V8: Rätt verb ur den svenska titelns titel och refräng?
V7: Vad är det de ska göra? Ringa (Ring Ring)

L12: Vem sjunger denna popballad, förnamnet? Leo Sayer

Sista nu.. V14: Vem är det som sjunger, förnamnet? Thorstein

Ta hand om er och njut av en skön helg. Nu blir det ut i solen och den underbara vårvintern.
Kram på er / Bengt

Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

84 Kommentarer
Kurt och Lotta
Guest
Kurt och Lotta
9 år sedan

V14: Thorstein

Kurt och Lotta
Guest
Kurt och Lotta
9 år sedan
Reply to  Kurt och Lotta

Den rösten misstar man sig inte på.

gun
Guest
gun
9 år sedan

Då blir det Thorstein, som redan sagts och så var dagens lilla högtidsstund över.
100-tack för i dag. Nu skall det njutas av vår-väder. Sol och c:a +7C
Födelsedagsmiddag m sambo och kanske lite Mello. Vi ses nästa lördag.

gun
Guest
gun
9 år sedan
Reply to  gun

Tusen 🙂

L8 i Ringarum
Guest
L8 i Ringarum
9 år sedan

Om V 14 ska bli Thorstein kan L 12 bli LEO Sayer, eller???

Kurt och Lotta
Guest
Kurt och Lotta
9 år sedan

V12: LEO Sayer

gun
Guest
gun
9 år sedan

L12 LEO ?

Ewa
Guest
Ewa
9 år sedan

V 14 Thorsein

Kurt och Lotta
Guest
Kurt och Lotta
9 år sedan

det var ELLA som sjöng Beatles på V6

L8 i Ringarum
Guest
L8 i Ringarum
9 år sedan

V 8 + V 7: GÅ + ?

gun
Guest
gun
9 år sedan

V8 GÅ hand i hand
V7 RINGA

Kurt och Lotta
Guest
Kurt och Lotta
9 år sedan

V8: Gå
V7: Ringa

Rulla till toppen
84
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x